Marketing internetowy: garść podstawowych kwestii
Odnoszący sukcesy biznes internetowy jest podobny do tradycyjnego. Wymaga poświęcenia, motywacji, inspiracji, ciężkiej pracy… a czasem ślepego szczęścia.
Skuteczna strategia marketingu internetowego jest taka sama, jak jej nie-internetowy odpowiednik biznesowy. Składa się z kilku czynników i nie polega po prostu na umieszczeniu faceta na chodniku ze znakiem na patyku czy zbudowaniu strony internetowej i przesłaniu jej do wyszukiwarek. Większość ludzi nie spodziewałaby się, że znak na patyku zdziała cuda marketingowe, ale prawdopodobnie z powodu ignorancji Internetu wierzą, że strona internetowa + wyszukiwarka = scenariusz sukcesu.
Wielu, którzy czytają ten artykuł, myśli w ten sposób, przynajmniej, dopóki nie przeczytają tego, co napisałem w akapicie powyżej tego. Mimo negatywności poprzedniego akapitu nie próbuję jednak nikogo zniechęcać do zakładania biznesu internetowego lub zagłębiania się w pulę marketingu internetowego. Tu jest fajnie, a im więcej, tym weselej! CHCĘ rozwiać nierealistyczne oczekiwania co do tego, co w ogóle wiąże się z prowadzeniem biznesu internetowego, aw szczególności z marketingiem internetowym.
Stopniowo dochodzę do tego, że jak wiele rzeczy w życiu, skuteczny marketing internetowy może nie być tak prosty, jak się wydaje. Ani jedna strategia nie będzie działać przez cały czas dla każdego biznesu internetowego. Konieczne będzie nauczenie się wielu rzeczy, a niektóre, które mogą wydawać się proste i podstawowe, mogą wymagać modyfikacji, aby sprostać potrzebom każdego unikalnego biznesu internetowego. Jasną stroną jest to, że wiele technik jest wypróbowanych i prawdziwych i prawdopodobnie będzie dobrze służyć każdemu, chociaż mogą działać lepiej w jednej firmie niż w innej.
Sam marketing internetowy może wydawać się stosunkowo prosty. Zaczynasz od dobrego produktu lub usługi, tworzysz wysokiej jakości narzędzia marketingowe (najważniejsze jest to strona internetowa), a następnie prowadzisz ludzi do witryny. Właściwie to wszystko, czym jest marketing internetowy… przyciąganie zainteresowanych osób do Twojej witryny.
Jak to robisz? Cóż, tutaj sprawy się komplikują. Możesz korzystać z wyszukiwarek Pay-Per-Click, optymalizacji wyszukiwarek, list mailingowych opt-in, darmowych prezentów, wizytówek, ulotek, konkursów, nagród! Lista jest ograniczona tylko twoją wyobraźnią.
Istnieją cztery podstawowe sposoby na zdobycie dużej ilości podstawowych informacji potrzebnych do skutecznej strategii marketingu internetowego:
1. Przejdź przez internetową uczelnię ciężkiej pracy, tak jak ja i wiele innych. Czesne jest wysokie i prawdopodobnie zdobycie dyplomu zajmie Ci kilka lat.
2. Przejdź do badań. Oznacza to, że przeczytaj wszystko, co można znaleźć w Internecie, prowadzeniu firmy internetowej i marketingu internetowym. To również zajmie dużo czasu i prawdopodobnie nadal będziesz musiał wyjść z kieszeni, testując swoją naukę w różnych punktach. Korzystaj z for internetowych.
3. Znajdź mentora. W Internecie są ludzie, którzy odnieśli sukces i dzielą się tymi informacjami z innymi. Dość często nawet oni pobierają opłatę, ale Twoja szansa na sukces może być większa. Jednak trudno jest znaleźć kogoś, kto byłby twoim mentorem. Prowadzą własne firmy.
4. Weź udział w kursie marketingu internetowego. Jeśli możesz znaleźć właściwy kurs, nawet jeśli będziesz musiał za niego zapłacić, informacje, które możesz zebrać, mogą zaoszczędzić setki, a nawet tysiące dolarów, gdy będziesz brodzić w szybko rozwijającym się strumieniu internetowych możliwości biznesowych. Sam wziąłem udział w trzech z tych kursów i żałuję, że nie wiedziałem o ich istnieniu, kiedy po raz pierwszy zacząłem próbować zarabiać w Internecie. Mógłbym zaoszczędzić tysiące dolarów i godzin czasu oraz niezliczoną ilość frustracji.
Oczywiście samo wzięcie udziału w kursie marketingu internetowego nie gwarantuje sukcesu. W rzeczywistości zaczniesz zdawać sobie sprawę, na ile sposobów możesz zawieść! Dowiesz się jednak ważnych lekcji, które możesz wykorzystać, aby stworzyć odnoszący sukcesy biznes internetowy.